Kali ini saya akan memberi informasi tentang sebuah mobil yaitu The Ford Mustang, mobil ini sangatlah bagus gan dan saya suka dengan mobil ini jadi saya akan memberi informasi tentang mobil ini, sebelum melihat Spesifikasi Ford Mustang ini kita baca sejarahnya dulu ya......
Ford memperkenalkan satu reka bentuk semula 2005 model tahun Mustang pada 2004 North American International Auto Show, nama kod "S-197," yang berdasarkan platform D2C baru. Dibangunkan di bawah arahan Ketua Jurutera Hau Thai-Tang dan luar penggayaan pereka Sid Ramnarace, penggayaan Mustang kelima generasi kecemerlangan Mustangs fastback akhir pada tahun 1960-an. Naib presiden kanan Ford reka bentuk, J Mays, yang dipanggil "retro-futurism." Mustang generasi kelima adalah dibuat di kilang AutoAlliance Antarabangsa di Flat Rock, Michigan.
Bagi tahun 2005 hingga 2009 tahun pengeluaran model asas powered pada 210 hp (157 kW) cast besi blok 4.0 L SOHC V6, manakala GT menggunakan aluminium blok 4,6 L SOHC 3-injap Modular V8 dengan pemasaan camshaft berubah-ubah ( VCT) yang menghasilkan 300 hp (224 kW). Model asas telah Tremec T-5 5-kelajuan transmisi manual dengan Ford 5R55S 5-kelajuan automatik menjadi pilihan. GTS automatik juga memaparkan penghantaran ini, tetapi GTS manual Tremec TR-3650 5 kelajuan.
Ford yang diumumkan pada bulan Julai, 2007 bahawa semua Mustangs 2008 akan mempunyai 2 tempat duduk yang mengandungi bahan-bahan yang berasal dari pilihan baru soybeans.
Tahun 2010 Mustang model telah dikeluarkan dalam musim bunga 2009 dengan satu luaran yang direka semula dan pekali seretan dikurangkan daripada 4% pada model asas dan 7% pada enjin GT models.The untuk asas Mustang kekal tidak berubah, manakala GTS 4,6 L V8 telah disemak semula dan mempunyai kuasa dalam 315 hp (235 kW) pada 6000 rpm dan 325 lb · ft (441 N · m) tork pada 4255 rpm.Selain mempunyai ciri-ciri mekanikal termasuk kadar musim bunga baru dan peredam, penarik dan kestabilan sistem kawalan standard di semua model, dan roda baru saiz.
Semua enjin Mustang ini telah disemak semula untuk tahun 2011, dan pilihan penghantaran termasuk Getrag-Ford MT82 6-kelajuan manual atau automatik 6-kelajuan. Stereng kuasa elektrik menggantikan versi hidraulik konvensional. Baru 3,7 L (3,72 L atau 227 meter padu. Masuk) aluminium blok V6 enjin 40 lb (18 kg) dari versi keluar. Dengan 24 injap dan Twin Bebas Cam Waktu Pembolehubah (TiVCT), ia menghasilkan 305 hp (227 kW) dan 280 lb · ft (380 N · m) tork. Model GT termasuk 32-injap 5,0 L enjin (4,95 L atau 302,15 cu in) (juga disebut sebagai enjin "Coyote") menghasilkan 412 hp (307 kW) dan 390 lb · ft (530 N · m) tork pada "bahan bakar premium" (91 oktana). Kuasa menurun kepada 402 hp (300 kW) dan 377 lb · ft (511 N · m) apabila menggunakan "bahan api biasa" (87 oktana). Brembo brek pilihan bersama-sama dengan roda 19-inci dan tires.Mempunyai prestasi banyak spekulasi untuk output sebenar powerplant 5,0 Ford. Pelbagai ujian dynometer telah mendedahkan bahawa Ford Motor Company underrated enjin, mengikut ujian enjin adalah lebih dekat dengan kuasa 435hp dan 404 lbs - tq.
Mobil ini mungkin terlihat dan terdengar seperti mobil kuda dari masa lalu, tapi pasti hidup di masa sekarang. Sama seperti Chevy Camaro dan Dodge Challenger, Mustang saat ini bukan hanya suatu keajaiban satu-hit, mampu kemasan besar V-8 untuk seperempat mil sprint. Itu masih bagian dari itu, pasti, tapi penanganan sekarang juga bagian dari set inti mereka - seperti semacam benar-mobil sport kemahiran bahwa Anda mungkin tidak pernah diharapkan.
Sementara Mustang masih memiliki tata letak live-poros di belakang, itu mengejutkan bahwa menangani sama serta beberapa kendaraan lain dengan asal-usul yang lebih canggih. Dan V-6 model tidak lagi kompromi mereka dahulu.Entry-level pembeli mendapatkan 305-tenaga kuda V-6 yang dapat mengubah dalam 0-60 mph kali dari sekitar 6,0 detik, ditambah ekonomi bahan bakar hingga 31 mpg di jalan raya ketika bekerja sama dengan enam kecepatan otomatis - yang untuk 2013 mendapat kontrol manual SelectShift.
The V-8 Mustang ketapel ke dalam kategori kinerja keseluruhan lainnya. The 5.0-liter V-8 thumps keluar 420 tenaga kuda (naik dari 412), dan knalpot panggilan keluar ke dunia dengan catatan, lebih kaya hampir eksotis. Listrik The Mustang kemudi, yang mendapat pengaturan mode multi-untuk meningkatkan kemudi untuk 2013, adalah tepat jika tidak selalu baik-tertimbang, dan secara keseluruhan Mustang jauh lebih menyenangkan untuk mengemudi di jalan melengkung dibandingkan model yang tidak begitu- jauh masa lalu. The Boss 302 ras-siap memberikan apa yang Anda butuhkan untuk trek - termasuk output-tinggi, 444-hp V-8.
Model tahun 2013 membawa beberapa rincian lebih modern untuk tampilan klasik Mustang. The lineup Seluruh mendapatkan proyektor-beam headlamps, dengan dua strip dari pencahayaan LED mengapit mereka, dan lampu LED yang digunakan di belakang, dengan tampilan berwarna gelap. Kisi-kisi depan telah amped up sedikit, sementara airdams rendah yang lebih rapi dan lebih tipis. Dan baru-pintar malam pencahayaan pilihan, disebut cahaya proyeksi kuda, balok lambang kuda di tanah di samping pintu.Kokpit Mustang memiliki dasbor tegak dan besar, alat pengukur yang indah dengan warna-pergeseran pencahayaan dan logam trim, campuran yang baik dari gaya Sixties dan kepekaan touchscreen saat ini. Tidak ada Sentuh MyFord, tapi baru untuk 2013 adalah Track Apps fitur yang memungkinkan Anda waktu percepatan sendiri atau seperempat mil kali.Coupe dan Convertible edisi dapat memiliki dengan powertrain baik. Coupe adalah cara terbaik untuk menikmati dinamika Mustang, dengan atap kaca panorama, tapi Convertible masih salah satu dari drop-top picks terbaik jika Anda membutuhkan kursi belakang.
Parkir sensor, dual-zone climate control, dan HD Radio adalah semua item yang sekarang ditawarkan di Mustang. Tapi daya tarik sebenarnya adalah dalam pilihan kustomisasi dan kinerja. Tentu saja, Anda dapat menyesuaikan 'Stang dengan semua hood sendok, skema cat dan paket decal Anda perlu sayang ingat hari-hari kemuliaan. Dan untuk 2013 kita tertarik dengan Paket Jalur GT yang baru dan hanya ditawarkan pada pengguna Mustang GT. Ini termasuk poros 3,73, radiator upgrade, bantalan kinerja rem, dan Torsen 302 Boss diferensial-selain cakram depan lebih besar, 19-inch alloy wheels, dan ban kinerja musim panas yang sudah menjadi bagian dari Paket Brake Brembo. Dan Harga Ford Mustang ini adalah (USD) $22,200 atau setara dengan Rp 215 jutaan. Terimakasih semoga bermanfaat.......